Moto X nadzieją Motoroli

Jeśli powiedziałbym wam, że chodzi o kampanię reklamową dla telefonu Motoroli, uwierzylibyście? Ja początkowo też nie, ale jeśli za plecami całej historii stoi jedna z najbogatszych firm świata, to sytuacja ulega diametralnej zmianie. Mowa tu o Google, które najwyraźniej idzie na całego i zamierza mocno wspierać  premierę Moto X, pierwszego flagowego  smartphone Motoroli od czasów przejęcia firmy przez giganta z Mountain View.

Motorola Moto X smartphone

W związku z wysokimi oczekiwaniami odnośnie nowego smartphona, Google jest gotowe przeznaczyć na kampanię reklamową skromne 500 mln dolarów. Czy rzeczywiście jest to, aż tak dużo kwota? Dla porównania Samsung w jednym roku na globalne kampanie reklamowe wszystkich swoich smartphonów wydał 4 miliardy dolarów, a Apple ok. 1 miliarda. Także sami oceńcie, ale moim zdaniem jest to spora sumka, biorąc pod uwagę fakt, że mówimy tu tylko o jednym smartphonie. Agencja reklamowa, która dostanie to zlecenie będzie miała pole do popisu.

Na koniec jeszcze kilka faktów i ciekawostek na temat gwiazdy artykułu, czyli Motoroli i jej flagowca Moto X. Czy będzie lepszy od zaprezentowanego nie dawno Sony Z Ultra, czy od Iphonów z rewolucyjnym jak na Apple systemem iOS 7 na pokładzie? Jest na to duża szansa. Pierwszym ukłonem w stronę klienta będzie ograniczenie aplikacji zainstalowanych wraz z systemem, tzw. „bloatware”, które często są bezużyteczne i których usunięcie albo jest niemożliwe, albo wymaga resetu oprogramowania. Dodatkowo klienci będą mogli wybrać kolor tylnej obudowy oraz umieścić na niej swoje imię, wiadomość, hasło, chodź są to jeszcze niepotwierdzone informacje.

Od jakiegoś czasu, działa już strona, na której można się zapisać po Moto X oraz dowiedzieć się nieco o produkcie i promocjach. Zobaczymy również na niej hasło przewodnie dla Moto X: „ pierwszy smartphone zaprojektowany, skonstruowany i złożony w USA”. Wiemy, że amerykanie bardzo podkreślają swój patriotyzm, także może być to dobry kierunek z marketingowego punktu widzenia. Smuci natomiast fakt, że Motorola pominęła w ten sposób potencjalnych klientów z Europy.

Hasło Motoroli na kampanię reklamową

Co ciekawe, nadzieje na wysoką sprzedaż Moto X są tak duże, że Motorola planuje zatrudnić 2,000 nowych pracowników do Fort Worth, fabryki Motoroli w USA. Lokalizacja będzie odgrywać niebagatelną rolę w całym procesie sprzedażowym, gdyż ma gwarantować dostarczenie smartphona w ciągu kilku dni od złożenia zamówienia.

Zostaw odpowiedź