Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/home/kchwro/ftp/nawrotkachpl/wordpress/wp-content/themes/valenti-child/dynamic.css) is not within the allowed path(s): (/home/kukuryku/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php56/lib/php/) in /home/kukuryku/domains/nawrotkach.pl/public_html/wp-content/themes/valenti/option-tree/includes/ot-functions.php on line 255

Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/home/kchwro/ftp/nawrotkachpl/wordpress/wp-content/themes/valenti-child/dynamic.css) is not within the allowed path(s): (/home/kukuryku/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php56/lib/php/) in /home/kukuryku/domains/nawrotkach.pl/public_html/wp-content/themes/valenti/option-tree/includes/ot-functions.php on line 255

Dysleksja nie ograniczyła ich! – kampania społeczna jakich mało

Dysleksja, czyli trudności w nauce czytania i pisania, jest odbierana przez ludzi, jako pewnego rodzaju niepełnosprawność intelektualna. Dyslexia Association of Malaysia w swojej nowej kampanii reklamowej stara się walczyć z tym przekonaniem i chce pokazać, że dysleksja wcale nie musi nikogo ograniczać w życiu.

Kampania społeczna o dysleksji z Einsteinem w roli głównej

Advertising Agency: Grey, Kuala Lumpur, Malaysia
Designer: Wendy Chiu
Illustrator: Vince Low

Jest to kampania społeczna mająca na celu uświadomić rodziców oraz nauczycieli, że dzieci z dysleksją są bardzo kreatywne i potrafią rozwiązywać problemy oraz łamigłówki. W rzeczywistości, przez ich problemy w czytaniu i pisaniu, często przypina się im łatkę leniwych i upartych, co jest największym błędem.

Kampania mówiąca o dysleksji

Advertising Agency: Grey, Kuala Lumpur, Malaysia
Designer: Wendy Chiu
Illustrator: Vince Low

Trzy plakaty przedstawiające twarze światowej sławy ikony, takie jak: Einstein, John Lennon czy Picasso, zostały narysowane przez dobrze już nam znanego artystę, którego niecodzienne podejście do rysunku przedstawiłem wam w jednym z artykułów. Chodzi oczywiście o Vince Low, którego oryginalność została zauważona nie tylko przeze mnie. Jak się okazało, Vince Low również cierpi na dysleksję, co nadało jeszcze większej głębi i sensu całej kampanii, której hasłem przewodnim jest: „Dysleksja nie zatrzymała ich” (Dyslexia didn’t stop them).

Dysleksja nie musi cię ograniczyć - główne przesłanie kampanii

Advertising Agency: Grey, Kuala Lumpur, Malaysia
Designer: Wendy Chiu
Illustrator: Vince Low

Wszystkim cierpiącym na tą ciężką przypadłość, reklama przekazuje jasny i klarowny komunikat, że można osiągać wielkie sukcesy i spełniać swoje marzenia nawet z dysleksją.

Pod każdym z rysunków jest również wiadomość dla rodziców, aby pamiętali, że ich dzieci nie są skazane na życie pełne porażek.

Mam nadzieję, że w Polsce powstaną równie ciekawe i przemawiające do ludzi projekty, gdyż dzieci z dysleksją w naszym kraju przybywa i jest to nawet 15% wszystkich dzieci, a w większych miastach nawet do 30%.

 

 

7 komentarzy

  1. Ola

    Mój synek ma dysleksję, ale bardzo dzielnie sobie radzi. Wykonujemy razem mnóstwo ćwiczeń (np. na czytamliczepisze.pl czy takich, które polecił nam logopeda) i widać postępy. Oczywiście mały niczym nie ustępuje swoim rówieśnikom pod innymi względami, ale cieszę się, że powstają takie kampanie. Może dzięki nim dzieci z dysleksją nie będą traktowane gorzej.

    Odpowiedz
  2. search engine spiders

    Hi there! Do you know if they make any plugins to help with SEO?

    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords
    but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share.
    Appreciate it!

    Odpowiedz
  3. Eddy

    I have recentⅼy started a web site, the info yоu provide onn this web site has helped me
    tremendously. Thanks for аll of yokur time & work.

    Odpowiedz
  4. Douglasphant

    Trying To Find The Best Diet Pill?

    Trying to find the best diet pill may seem like an impossible task, especially with the multitude of diet pills available for purchase. Many people purchase a diet pill only to find out that the pill makes them feel jittery, nervous, or often has no effect at all.

    Diet pills frequently contain the same or similar combination of ingredients and rarely contain anything new, innovative, or undiscovered to the supplement / weight loss industry. So, how can you find the best diet pill when most diet pills are made with similar ingredients?

    One of the most common problems associated with taking diet pills is that the person taking the diet pill is uneducated about the dosage, effects, and promises offered as they relate to each diet pill. The research at website finds that there are three factors that should be taken into consideration when deciding to take a diet pill.

    Dosage:
    It is important to take the pill exactly as recommended on the product label. Some people choose to increase the dosage thinking that the product will work faster or better. This is not the case, and many people become sick in response to the large dose. Reviewers at website often suggest that the recommended dosage be cut in half to give the body time to adjust to the stimulant in the diet pill. After the body has adjusted, it is fine to begin taking the regular dosage as recommended on the product label.

    Effects:
    The effects listed on the product label are there because these are the effects that the product has had on ‚some’ of the test group. Some of the diet pill testers may be fine taking the product, while others may have adverse effects. The diet pill companies print this information to educate the buyer as well as to protect themselves from lawsuits. The consumer needs to read the label and educate themselves before taking the product. Many people who are sensitive to caffeine are surprised when the diet pill makes them feel nervous or nauseous, but this information is likely printed on the product, so with a little research these affects can be avoided.

    Promises:
    If you read the fine print on product claims for diet pills and other weight loss supplements, you will see ‚results not typical’ printed very small somewhere where you are not expected to look. The diet pills advertised on television are responsible for some of the most outlandish claims. The results claimed in these advertisements are often unattainable within the given amount of time outlined in the ad. Don’t expect to see results in two weeks like a lot of ads claim.

    Wouldn’t it be great if you could read reviews for diet pills from actual users of each diet pill? Diet Pill Reviews website has taken the trouble out of searching for the best diet pill. You can read reviews of over 150 of the most popular diet pills available.

    Copyright 2006, Diet Pill Reviews viagra pas cher

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany