Pamiętacie czasy podstawówki, kiedy pani od chemii powtarzała zawsze, żeby nie wlewać wody do gorącego oleju? Co prawda w tym przypadku nie mamy do czynienia z wodą i gorącym olejem, ale za to mamy atrament i .. zwykły olej. Efekty bezpieczniejsze dla kuchni i zdecydowanie bardziej kolorowe. Jak bardzo, pokazał nam fotograf-grafik Alberto Seveso w jednym ze swoich najnowszych eksperymentów artystycznych ultraszybkiej fotografii pt. Dropping.

Seveso high-speedUrodzony w Milanie, sztuką zaczął interesować się w latach dziewięćdziesiątych. Fascynowały go grafiki na deskach skateboardingowych oraz okładki płyt CD zespołów metalowych. Natchniony pasją zaczął zastanawiać się jak odtworzyć takiego rodzaju ilustracje. Posiadając Commodore Vic20 już myślał o tym jak tworzyć na nim sztukę, a nie tylko wykorzystywać go do gier. Po latach zaowocowało to wieloma artykułami w takich publikacjach jak ESPN, Playboy, Popular Science czy Runner World Magazine. Jego talent był wykorzystywany również do tworzenia okładek albumów m.in. Santany, The Black Seeds, Ayaka oraz reklam prasowych np. Sony, Olmeca Tequilla. Co niektórzy mogą go znać z okładki programu Adobe Photoshop CS6.

przykład zdjęcia highspeed Seveso zielony atrament i olej w fotografii ulstraszybkiej

Niektórzy próbują w swoich fotografiach ująć czas, jak np. wcześniej opisywany przez nas Fong Qi Wei. Alberto Seveso wręcz przeciwnie – stara się zamrozić czas. Wyjaśniając co go inspiruje do tworzenia tak osobliwych ilustracji, mówi, że możliwość zatrzymania czasu daje mu do myślenia. Sam proces jest całkiem łatwy i wystarczy tylko wlać trochę koloru do wody (lub jak w tym przypadku oleju). Przyznaje jednak, ż łatwiej opisać, niż wykonać i dużo czasu spędza na samych przygotowaniach i budowaniu wszystkiego co jest z tym związane. Pytany, na co zwracać uwagę podczas takich sesji, odpowiada:

 W większości przypadku udaje mi się uchwycić coś pięknego tylko przez przypadek, ale oczywiście bardzo istotnym czynnikiem jest znalezienie odpowiedniego światła.

Przykład fotografii high speed błękitny olej i atrament szybka klatka

Dropping – płynne rzeźbienie – to naturalna ewolucja wcześniejszych prac Alberto Seveso, który do dotychczasowych fotografii high-speed, wykorzystywał atramenty mieszane z wodą. Tym razem spróbował czegoś innego, używając do tego oleju i rezultat wyszedł niesamowity. Sam tytuł nie wziął się znikąd, jest to złożenie hołdu mistrzowi techniki malarskiej dripping, Jacksonowi Pollock.

olej zmieszany z czerwoną farbą w ultraszybkim zdjęciu

dropping Alberto Seveso efekt zamrożenia w czasie atramentu i oleju

A na koniec, dla porównania, fotografia high-speed i zamrożony w czasie atrament zmieszamy z wodą, według Alberto Seveso:

fotografia high-speed ink water

Zostaw odpowiedź