iPod touch

Apple właśnie wprowadziło na rynek nowego iPod touch 16GB piątej generacji. Nie jest to jednak premiera na miarę nowego iPhone 5, gdzie ludzie stali nocą w kolejce, żeby być tymi pierwszymi właścicielami nowego dziecka z Cupertino. Prawdę powiedziawszy nowy iPod nie różni się zbyt wiele od swojej poprzedniej wersji, po za tym, że jest biedniej wyposażony, bo zabrano mu jego 5 – megapixelowy aparat oraz jest rekordowo lżejszy, bo aż o niecałe 2 gramy. Na szczęście pozostałe rzeczy, jak 4-calowy wyświetlacz Retina, kamera FaceTime HD, dwurdzeniowy procesor A5 czy słuchawki EarPods zostały na miejscu. Jest w tym wszystkim jedna dobra wiadomość dla przyszłych kupujących. Nowy iPod touch 16GB jest tańszy i jego cena w Polsce kształtuje się na poziomie 1050zł, czyli kilka setek mniej jak rok temu.

To co jednak tak naprawdę przykuło moją uwagę wraz z premierą nowego iPoda to liczba jaką podano do publicznej wiadomości, czyli wspomniane 100 milionów sprzedanych sztuk iPod touch od jego wprowadzenia na rynek w 2007 roku. Szacuje się, że ok. 50% wszystkich egzemplarzy zostało sprzedanych na rynku amerykańskim,  co zgadzałoby się z moimi obserwacjami, że to urządzenie w Polsce nie należy do najpopularniejszych.

Głównym powodem tego stanu rzeczy, myślę że była cena. Drugim zaś łudzące podobieństwo do telefonów iPhone, tyle że bez możliwości telefonowania, w zamian oferując dłuższe działanie i lepszą jakość odtwarzanej muzyki.  Być może niższa cena nowego modelu zmieni ten stan rzeczy, w końcu nie bez powodu sprzedano go w takiej ilości.

 

Źródło: Apple Store

Zostaw odpowiedź