Skromne Kawasaki GT550 bardzo rzadko widzi u siebie zabiegi customizingu (czyli tworzenie od podstaw, przerabianie  i upiększanie motocykli według własnego pomysłu) na miarę bardziej popularnych klasycznych rzędowych czwórek. Motocykl nigdy nie był robiony w takich ilościach jak np. Honda CB750. Nawet znalezienie konkretnych informacji o nim, może okazać się nie lada wyzwaniem (jedna strona posunęła się tak daleko, że w specyfikacji podała wagę motoru, wynoszącą 2,210kg).

stare kawasaki gt550

Kawasaki GT550 zostało wyposażone w rzędowe DOHC, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 553cm3, który jest w stanie wyciągnąć 58 koni mechanicznych przy 9,000 obrotach. Niektórzy twierdzą, że maszyna może osiągnąć prędkość rzędu 225km/h. Moc została przeniesiona na tylnie koła przez wał napędowy i 6-biegową skrzynię, czyniąc motocykl dość nietypowym jak na wczesne lata osiemdziesiąte.

kawasaki gt 550

Taki właśnie motocykl trawił w ręce braci Bujar i Gaz Muarremi z Auto Fabrica. To ich pierwsza przygoda w świecie customizingu motocykli i trzeba głośno powiedzieć, że wykonali niezwykłą robotę. Gaz jest projektantem produktów, a Bujar to projektant samochodowy, także posiadają spore doświadczenie, jeśli chodzi o składanie pojazdów motorowych .. niezależnie od tego czy chodzi o dwu czy czterokołowe.

gt 550

Gdy tylko Kawasaki dotarło do warsztatu Auto Fabrica, od razu zostało rozebrane na części pierwsze. Rama została pocięta, zbiornik z paliwem zmodyfikowany (by mógł wpasować się w poprawioną ramę), siedzenie i nakładka zostały zrobione z ręcznie obrabianego 2mm aluminium, tylne sprężyny zostały wymienione na nowe, marki Hagon (30mm dłuższe, żeby podnieść tył motoru) a przedni widelec został obniżony o 2,5 cm. Ręcznie wykonane aluminium dostało się później pod strumień aqua blast – metoda polerowania, o której nie słyszałem w Polsce – dzięki czemu uzyskano fabryczną wręcz świeżość.

kawasaki

Na koniec, siedzenie i uchwyty zostały ręcznie poszyte skórą a piękny cztero rurowy wydech pomalowany na czarny mat i lekko zmodyfikowany na wzór starej wyścigowej wersji Hondy RC 4.

gt550

I tak dzięki Auto Fabrica można podziwiać to odnowione cudo.

 

Źródło: http://autofabrica.com

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany