Agencja reklamowa Publicis Singapore została wybrana do stworzenia mocnej i przemawiającej do ludzi kampanii reklamowej dla organizacji Crisis Relief Singapore. Chcąc osiągnąć ten cel stworzyli reklamę poprzez połączenie wstrząsających zdjęć z ciężkim do przełknięcia mottem – „Lajkowanie nie pomaga”.

Reklama organizacji C.R.S

Advertising Agency: Publicis, Singapore
Photographer: Sebastian Siah / Shooting Gallery / Getty Images
Producer: Lynn Cheng

Do kampanii zostały wykorzystane zdjęcia prasowe ofiar powodzi, trzęsień ziemi oraz wojen. Do każdej fotografii za pomocą Photoshopa dorzucono dłonie z kciukami skierowanymi ku górze, które mają symbolizować tzw. lajki na facebooku.

Kampania z jasnym przekazem

Advertising Agency: Publicis, Singapore
Photographer: Sebastian Siah / Shooting Gallery / Getty Images
Producer: Lynn Cheng

Przekaz tych zdjęć jest dość jasny. Ponieważ C.R.S jest prowadzona przez ochotników, chcieli oni, by ludzie zrozumieli, że klikanie „lubię to” albo dzielenie się na swoim profilu, chodź pomaga w rozpowszechnianiu informacji o działalności organizacji, tak naprawdę nie robi wielkiej różnicy ofiarom tych kryzysów.

Lajkowanie nie pomaga

Advertising Agency: Publicis, Singapore
Photographer: Sebastian Siah / Shooting Gallery / Getty Images
Producer: Lynn Cheng

W prawym dolnym rogu reklam zobaczymy hasło, które oddaje cały sens tej kampanii reklamowej, czyli: „Zostań ochotnikiem. Zmieniaj życie”.

Czy reklama przyniesie pożądane efekty, czas pokaże, ale na pewno ten kto ją zobaczy, nie przejdzie obojętnie koło niej. Jest to kolejny świetny przykład mocnego i bezpośredniego przekazu reklamowego, podobnie jak to miało miejsce w przedstawianych niedawno przeze mnie kampaniach społecznych.

Jeszcze ciekawostka na koniec, ponoć ta kampania mogła czerpać inspirację z komiksu stworzonego przez Hani Abbasa parę miesięcy temu. Sami oceńcie.

Inspiracja dla kampanii reklamowej

Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany