Wiedzieliście, że pisanie sms-ów podczas jazdy samochodem spowalnia naszą reakcję o prawie 40%? Jest to kapkę lepszy wynik, niż w przypadku prowadzenia rozmowy podczas kierowania auta, gdzie reakcja spada nawet do 45%, ale są to prawie czterokrotnie większe liczby, aniżeli po wypiciu 2 dużych piw. Od razu zaznaczę, że nie zachęcam w ten sposób do wsiadania za kółko po pijaku, ale widać jednoznacznie co jest groźniejsze. Jeśli dodamy do tego skalę problemu, to ewidentnie trzeba by było coś z tym robić.

Ciekawą kampanię społeczną poruszającą ten właśnie problem, przygotowano w Peru. W tamtejszej gazecie, Peru21 ukazała się taka, o to reklama drukowana, wykonana przez agencję McCann

A few letters could end your text or your life. Don’t text and drive.

reklama drukowana w ramach kampanii społecznej dla kierowcówPamiętacie inne inspirujące przykłady wykorzystania reklamy drukowanej?

Dla wzmocnienia przekazu, większej interakcji i lepszego rozpowszechnienia, powinni jeszcze umieścić adres strony, na której byłby jakiś dosadny filmik ( coś w stylu tego filmu dla wagarowiczów) albo mocne zdjęcia powypadkowe, ale i tak należą się pochwały.