Długie czasy wczytywania, puste strony i bóle głowy konsumentów to recepta na degradację w rankingu wyszukiwarki Google.

Przedsiębiorcy  strzeżcie się: Jeśli wasza strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, lub korzystanie z niej na smartfonie to wyczyn tylko dla cierpliwych, Google was ukaże.

Yoshikiyo Kato, inżynier programowy, oraz Pierre Far, analityk trendów witryn internetowych, ogłosili w czwartek, że Google zacznie degradować strony, które nie naprawią problemów związanych z mobilną wersją strony. Dodatkowo Google wbiło igłę w Adobe Flash, przypominając deweloperom, że ani iPhone, ani Android, nie wyświetlają zawartości flash. Matt Cutts, główna osoba odpowiedzialna za niwelowanie spamu w wyszukiwarce, potwierdził, że Google jest w trakcie procesu przygotowywania czynnika prędkości wczytywania stron dla komórek.

Na szczęście, Google wskazało dwa miejsca, gdzie coś może iść nie tak: błędne przekierowania, jak np. kiedy strona przekierowuje użytkownika cały czas do tej samej mobilnej strony; oraz błędy widoczne tylko na stronach mobilnych, najczęściej typu nieistniejących stron (error 404).

Głównie chodzi o to, żeby zrobić mobilną sieć lepszym miejscem, czego Google chce od samego początku.

W dzisiejszych czasach, urządzania mobilne to miejsce, gdzie każda firma chce być (a przynajmniej powinna), ponieważ generuje ono jedną piątą całego ruchu w sieci. Ściśle biorąc, według badania firm Google/Nielsen, aż 73% wyszukiwań na urządzeniach mobilnych wywołuje dodatkowe akcje i konwersje. Zaliczyć do nich można dalsze wyszukiwanie na stronie, wizytę w sklepie, telefon do sprzedawcy, zakup, czy nawet podzielenie się z kimś zdobytą informacją.

Wyszukiwanie google

Źródło: Google/Nielsen Life360 Mobile Search Moments Q4 2012. Tłumaczenie własne

Ponieważ wyszukiwanie mobilne w przeglądarce Google to przede wszystkim wyszukiwania zorientowane na cel (45%), posiadanie skutecznej strony zachęca użytkowników do dalszego przeglądania, co finalnie może zaowocować sprzedażą lub rejestracją.

 

 

Źródło: http://www.inc.com