W każdej porządnej książce o marketingu powinniśmy natrafić na koncepcję marketingową zwaną 4P ( product, place, price, promotion ), przynajmniej mi ona utknęła w głowie na dobre po latach spędzonych na uczelni. Chciałbym się dziś skupić na jednym elemencie z tej układanki, mianowicie produkcie. Nie powiem, że jest on najważniejszy, bo nauczyciele powiesiliby mnie, jednakże zawsze uważałem, że stwarzał on na równi z promocją najwięcej możliwości do tego, by się wyróżnić.

Dochodzimy w ten sposób do sedna artykułu, czyli opakowania, które jest z kolei jednym z kluczowych elementów produktu. To właśnie opakowanie jest tym, co ostatecznie konsument widzi na półce, dotyka i kupuje. Dlatego tak ważne jest, żeby dobrać odpowiednie grafiki, kolory i kształt, które przykują oko kupującego i odróżnią produkt od konkurencji. Myślę, że poniższe opakowania które wam zaprezentuję, ten cel osiągnęły w 100% i stanowią idealny przykład oryginalności, kreatywności oraz inspiracji do tworzenia niepowtarzalnych rzeczy.

Limitowana butelka wody Evian

Butelka  o kształcie trójkątnego opakowania

http://www.luxist.com/2005/01/20/evian-2005-limited-edition-bottle/

Butelka wyglądająca jak ekskluzywne perfumy, chodź w środku mamy do czynienia tylko z wodą. Kształt symbolizuje lodowe góry, z których woda Evian jest czerpana. Chodź butelka do masowej produkcji się nie nadawała ze względu na swoją wagę i przypuszczalnie koszt, to na okresową promocję była świetnym pomysłem.

Kubańska benzyna Bacardi

mini kartnister do benzyny

http://www.path-designs.com/cuban-gasoline-–-a-concept-for-bacardi/

Rum Bacardi od dłuższego czasu kojarzony jest z koktajlami i drinkami dla kobiet. Dlatego, żeby zachęcić męskie grono do picia, firma Path przedstawiła koncept, jak powinien wyglądać rum w wersji dla panów.

Eksperymentalny karton mleka

karton mleka w kształcie napisów MILK

http://www.visualadvice.com/index.php?/milk-packaging/

Eksperymentalny karton chyba w najprostszy możliwy sposób oddaje to, z jakim produktem mamy do czynienia. Zarówno poprzez obraz, jak i słowo. Karton ma pojemność 2 litrów.

Solniczka i pieprzniczka w kształcie baterii

solniczka ala bateria

http://www.fubiz.net/2009/05/26/salt-pepper-cell/

Na pewno nie każdemu przypadnie do gustu i nie do każdego wnętrza będzie pasować, ale na pewno nie przejdziesz obok nich obojętnie, jeśli nosisz się z zamiarem kupna solniczki.

Kleenex – chusteczki

kartony chusteczek w kształcie owoców

http://www.packagingoftheworld.com/2009/10/kleenex.html

Seria chusteczek o nazwie: „Kawałek lata”. Bardzo atrakcyjne opakowanie, pełne świeżości i radości, a jednocześnie proste i czytelne, bez zbędnych dodatków i opisów. Aż chce się je schrupać, szczególnie w środku lata przy 30 stopniowym upale. Opakowanie to z resztą zostało docenione przez grono profesjonalistów i otrzymało nagrodę Pentawards.

Herbata z wieszaka

torebki herbaty na wieszakach

http://www.yankodesign.com/2010/01/07/hang-me-some-tea/

Pomysł zaczerpnięty prosto z domowej szafy. Świetnie wygląda i na dodatek szalenie praktyczne, gdyż wieszak idealnie można zahaczyć na krawędzi filiżanki albo kubka.

Guma do rzucia Dino

paczka gum w formie dinozaurów

http://lovelypackage.com/dino-gum/

Pełna spójność opakowania, nazwy oraz funkcjonalności gumy do żucia. Chcesz mieć silne, białe zęby jak dinozaury? To jest guma dla ciebie.

El Negrito energy drink

puszka przypominająca baterię

http://www.behance.net/Gallery/El-Negrito-/417997

Ten pomysł znamy również z polskiego rynku i rozpoznawalnych bateryjek energetycznych. Co wyróżnia to opakowanie, to kształt i specyficzne wcięcia dostosowane do chwytu dłonią.

 Bombkowe butelki Coca-coli

bombki zamiast butelek

http://www.thedieline.com/blog/2009/11/30/coca-cola-2009-holiday-ornament-bottles.html

Coca Colę znamy z wielu świetnych pomysłów i ciekawych akcji marketingowych, o czym była nie dawno mowa w jednym z artykułów. W tym przypadku idealnie dopasowane opakowania w czasie. Przypuszczam, że te puste buteleczki wylądowały na nie jednej choince.

Quick fruit deser owocowy

opakowanie jogurtu jak przekrojone kiwi

http://www.behance.net/Gallery/Quick-Fruit-packaging-concept/216596

Ideą przy tworzeniu tego opakowania dla Quick Fruit było pokazanie owocu przekrojonego na pół, stąd kształt i taka grafika na pokrywce. Czyste, proste logo z literą „Q” przedstawiające kubek z łyżeczką pojawia się z boku opakowania i świetnie integrują się z produktem.

Słuchawki EarBudeez

słuchawki zapakowane na kształt buziek

http://packagingworld.blogspot.com/2010/05/earbudeez-headphones.html

Słuchawki zostały potraktowane jako akcesoria modowe, które powinny pasować do stylu danej osoby i to opakowanie jest decydującym czynnikiem przy wyborze. Paczki w kształcie emotów reprezentują określone emocje, podejście i styl, dlatego każdy kto chce się nieco wyróżnić na pewno zwróci na nie uwagę.

 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany