Cel stawiany przed reklamami jest dość oczywisty. Mają być zauważone i wywołać wśród odbiorców jakąś reakcję czy działanie. Dlatego też, bardzo często agencje reklamowe sięgają po coraz to odważniejsze kroki i tworzą, określmy je mianem mocnych i czasami kontrowersyjnych kampanii reklamowych, zacierając tym samym granicę pomiędzy tym co można, a czego nie można pokazywać publicznie. Na szczęście ten trend jest szczególnie widoczny przy kampaniach społecznych, poruszających trudne tematy i mających na celu uświadomienie, wyedukowanie, poruszenie społeczeństwa. Te reklamy mają szokować, bo tylko wtedy można liczyć, że ludzie nie przejdą obok nich obojętnie. Kilkoma interesującymi przykładami tego typu kampanii reklamowych, mieliśmy już okazję się podzielić, jak choćby „Lajkowanie nie pomaga” czy „Piłeś? Nie jedź!.

Osobiście jestem zwolennikiem takiego przekazu reklamowego, bo wierzę, że człowiekiem czasami trzeba mocno wstrząsnąć w taki, czy inny sposób. Do tego mam dość dużą tolerancję na „niesmaczne” widoki, typu krew, robaki, itp. Mimo tego, muszę przyznać, że koncepcja agencji TBWA Paris z przed paru lat, zwaliła mnie z nóg i wystawiła na próbę moją tolerancję i wytrzymałość. Agencja z Paryża, stworzyła tą szokującą i nie bójmy się użyć słowa, brutalną kampanię dla organizacji – Humans for Animals, w której to zwierzęta stają się łowcami, a plakaty równie dobrze mogłyby reklamować sceny z horroru. Przekaz owej kampanii jest dość prosty – nie traktujmy innych tak, jak sami nie chcielibyśmy być traktowani. A w skrócie: przestańmy zabijać zwierzęta!

A teraz głęboki oddech i zapraszam do oglądania.

Mocna kampania reklamowa

Scenka inspirowana za pewne z filmu o słynnym Hannibalu Lecterze.

Brutalna kampania reklamowa

kampania reklamowa, która szokuje

 

Zostaw odpowiedź