Nie ma skutecznego marketingu bez psychologii, która jednak wciąż jest dość często pomijana we wszelakich decyzjach biznesowych. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jaki wpływ na funkcjonowanie ich firm mają drobne, niewinne detale, jak choćby tytułowe kolory, które z kolei są elementem opakowań, czyli tego co klient widzi ostatecznie na półce

Czy wiedzieliście, że to kolor w 85% przypadkach jest czynnikiem decydującym o zakupie danego produktu? Albo, że kolor bordowy przypisany jest dla ludzi z klasą i dużym portfelem? To by wyjaśniało, dlaczego Ferrari przeważnie jest czerwone.

Wgłębiając się bardziej w zagadnienia psychologii i znaczenia kolorów, możemy się dowiedzieć, że używając koloru niebieskiego, uzyskamy efekt uspokojenia, z kolei stosując czarny mamy szansę na skojarzenia ze śmiercią albo damy klientowi poczucie ekskluzywności.

Należy zatem zadać sobie pytanie, jak wykorzystujemy i jak powinniśmy wykorzystywać kolor w obszarze marketingu? Poniższa infografika ułatwi odpowiedź na te pytanie i pokaże, że kolor może mieć ogromny wpływ na sprzedaż i wskaźnik konwersji.

znaczenie kolorów w marketingu

Podsumowanie

Wybór koloru na pozór wydaję się błahostką, to jest szalenie ważnym elementem całej marketingowej układanki.  Przykładowo strona Performable osiągnęła 21% wzrost wskaźnika klikalności (CTR), zmieniając tylko kolor przycisk ( call to action) z zielonego na czerwony. Podobny wzrost, bo 38% uzyskały inne strony na liczbie konwersji, po zmianie koloru z niebieskiego na żółty.

Pamiętajcie jednak, że są to tylko przykłady, a infografika ma tylko uzmysłowić Wam, że warto poświęcić trochę czasu nad pewnymi wyborami i decyzjami. Każda z nich jednak, powinna być  podjęta w oparciu o testy i badania.

Co więc myślicie o kolorach, mają one wpływ na wasze decyzje zakupowe?