W świecie reklamy drukowanej, agencje marketingowe i interaktywne są mocno ograniczone. Mogą w zasadzie przedstawiać przesłania i treść reklam wyłącznie poprzez obraz. W cyfrowych czasach, gdzie dzięki technologiom interakcja z ludźmi weszła już na zupełnie inny poziom, czego najlepszym przykładem są „Mówiące okna” przetestowane w niemieckiej komunikacji, niezwykle ciężkim zadaniem staje się stworzenie plakatów czy billboardów, które przykują oko i zaintrygują ludzi.
Najpopularniejszym, a zarazem chyba najlepszym sposobem na osiągnięcie tych celów jest oparcie się na inteligencji i sprycie. Trzeba stworzyć piękny obraz, wykorzystać otaczającą przestrzeń i jednym zdaniem przekazać całą ideę. Jeśli te 3 warunki są spełnione, nierzadko reklamy drukowane stają się pewną formą sztuki, artyzmu i w pełni realizują swoje główne zadania, czyli przykucie uwagi, zaintrygowanie i przekazanie informacji, idei, wartości.
A oto kilka najnowszych dowodów na magię reklamy drukowanej i wielki talent twórców, tych naprawdę świetnych kreacji. Będzie zarówno śmiesznie, jak i poważnie, bo jest tu kilka interesujących koncepcji na przekazanie trudniejszych tematów, jak ochrona środowiska czy palenie. Także można je porównać z przedstawionymi jakiś czas temu reklamami wychodzącymi z cienia typowej komerchy i mających głębszy sens.
Reklamy drukowane z cyklu tych zabawniejszych
Przestroga dla kierowców
Poważne i prawdziwe problemy
Po prostu fajne!